Gabriel Fatu – Sa nu te crezi Don Juan

Omul este o fiinta independenta. El se leaga sau se dezleaga de cineva prin propria lui vointa. Liberul arbitru ii apartine in totalitate fiecarui individ. Nu poti sa-i impui. Poti insa sa-i propui totul.
Singurul lucru care ma ingenuncheaza in fata unui barbat este dragostea. Sa ma faca sa ma indragostesc de el.
Pana acum indragostelile mele au fost ca fulgerul: puternice, dar n-au tinut mult. Poate de aceea incepusem sa cred ca dragostea e o gluma.
Dar nu e. E ceva chiar foarte serios. Din simplu motiv ca miza ei e sufletul omului.
Poate de aceea nu prea stiu sa ma comport cu oamenii. Poate ca n-am depins niciodata de ei.
Poate ca intotdeauna am fost propriul meu stapan, am facut numai ce am vrut eu. N-am impartit cu nimeni nimic. N-am plans pe umarul nimanui. N-am murit in bratele nimanui. Tot timpul am fost singura, iar acum ma simt ca si cum as iesi putin in lume. Apar reguli, responsabilitati, toate deodata ca o avalansa. Apare respectul, sentimentele. Tu ai mai crede, in situatia asta ca viata e generoasa?
Eu n-am stat mai mult de o luna langa nimeni. Nici nu aveam timp sa ma dezmeticesc, sa-mi dau seama c-am inceput o relatie si gata…ma plictiseam si fugeam. Nu era nimic nou. Cand ma trezeam din indragosteala, nu mai gaseam pe nimeni. Cel dupa care alergam si pentru care eram in stare sa fac orice era cu totul altcineva. Un altcineva departe de mine, mult prea departe. De-asta n-am luat relatiile in serios. De-asta am devenit insensibila si egoista. Din zeci si sute de dezamagiri..Experiente…atat. Si astfel am preferat sa raman cat mai mult singura. Nu ma mai interesa nimeni…
Dragostea presupune oarecare implicare, dependenta, responsabilitate.. lucruri care pentru mine sunt destul de confuze. Nu prea stiu cat valoreaza fiecare in parte, nu prea intuiesc nici daca ele fac sa existe dragostea…
Daca ai curaj, risti…Eu n-am de unde sa stiu daca corabia mea va pluti sau daca va ajunge la destinatie. In schimb, stiu ca te pot lasa sa urci la bord. Unde vom merge? Unde vom ajunge? Sunt intrebari cu un raspuns imposibil…Numai timpul ne va raspunde…

Leave a comment